Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

 

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Uzyskaj informację publiczną

Zgodnie z Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2019 poz. 1429) każdy ma prawo do uzyskania informacji o działalności w zakresie zadań prowadzonych przez PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W CHRZĄSTOWICACH, ul. Szkolna 1, 46-053 Chrząstowice, REGON: 000266867.

Informacje publiczne, które nie zostały umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej (https://pspchrzastowice.naszbip.pl/), są udostępniane na wniosek, który można przesłać:
 
1) pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@spstaszic.pl
2) pocztą na adres: PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W CHRZĄSTOWICACH, ul. Szkolna 1, 46-053 Chrząstowice.
 
Udostępnienie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli rozpatrzenie wniosku w tym terminie nie jest możliwe, Wnioskodawca zostanie powiadomiony o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
 
Udostępnienie informacji publicznej jest bezpłatne. W przypadku, jeśli udostępnienie informacji publicznej spowoduje dodatkowe koszty związane z przygotowaniem informacji, zgodnie ze sposobem wskazanym we wniosku, PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W CHRZĄSTOWICACH może pobrać opłatę od wnioskodawcy w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
 
Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
 
Od decyzji Dyrektora o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji, Wnioskodawca może złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy przez Dyrektora, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

W trakcie biegu terminu do wniesienia ww. wniosku Wnioskodawca może zrzec się prawa do wystąpienia z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wówczas decyzja staje się ostateczna i prawomocna (tzn. podlega natychmiastowemu wykonaniu) i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. 

Alternatywnie, Wnioskodawca może skierować do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, za pośrednictwem Dyrektora, skargę na decyzję w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia, bez skorzystania z prawa skierowania wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. 

Wpis od skargi wynosi 200 zł.

Istnieje możliwość ubiegania się przez Wnioskodawcę o zwolnienie od kosztów albo przyznanie prawa pomocy w trybie i na zasadach określonych w art. 243-262 ustawy  z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2017 r. poz. 1369 z późn.zm.) oraz na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 sierpnia 2015 r. w sprawie określenia wzoru i sposobu udostępniania urzędowego formularza wniosku o przyznanie prawa pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi oraz sposobu dokumentowania stanu majątkowego, dochodów lub stanu rodzinnego wnioskodawcy (Dz. U. z 2015 r., poz. 1257 z późn. zm.).

Załączniki:

wniosek

Utworzono dnia 03.03.2020, 13:59

Informacje

Liczba wyświetleń: 501
Utworzono dnia: 03.03.2020

Historia publikacji

  • 07.05.2021 09:20, Administrator
    Edycja strony: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
  • 03.03.2020 14:02, Administrator
    Edycja strony: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
  • 03.03.2020 13:59, Administrator
    Dodanie załącznika: wniosek